kürtaş tartışmaları ve gericilik!!

#1
türkiye toplumu ve türkiyesolu., sistemin hazırladığı sofraya oturmaktan bikmadı., üstelik., türkiye solu bu sofranın etrafındaki kediler gibi olmaktan da bıkmadı..

4x4 hikayesinden sonra., şimdi de kürtaj hikayesi başladı.. zemin hemen hazır., gericilik-ilericilik., şeriat-laiklik ve cumhuriyet değerleri..

zorunlu eğitimin 8 yıl olmasını ilericilik sayanlar., bu eğitimin içeriğini unutuveriyorlar.. bunca yıllık., tek tipçi., bilim dışı eğitim sistemi eleştirilerini de unutuveriyorlar., 4x4 olursa., gericilik hortlar zeminlerinde dolaşıyorlar..
en komiği de kızların erken kocaya gitmesi olayına sarılıyorlar.. "koca"lık sistemi ve anlayışı var oldukça ne değişir ki..
sanki 10 yaşında imam nikahı kıyılacak yada resmi nikah yapılabilinecek.. beşik kertmesi diye bir olay var.. "mal" baştan satılıyor., zamanı gelince evleniliyor..

aslında., 4x4 ve kürtaj tartışmalarının özü erk-ek egemen mülkiyetçi sistemin kadın sorunu ile bağlantılıdır.. üzerinde ekonomik-sosyal işler döner..

4x4 olayında., devlet eğitim yükümlülüklerinden kurtulacak., zaten eğitim., dışa kaymış., özel ders ve dersane dışında tek eğitim alanı aile kurumu. ebeveynler yeniden ilkokul okuyor.. ödevler veriliyor evde ebeveynler çocuğu eğitiyor.. okullarda eğitim hak getire.. 8 yıl olsa ne yazar., 18 yıl olsa..
ev-dersane-özel ders bermuda şeytan üçgenine bağımlısın..

işin ilginç yanı savunma eğitim üzerinden., eğitim kalitesi üzerinden değil., kızların kocaya gitmesi üzerinden ilericilik-gericilik olarak işletiliyor.. oysa bunun nedeni eğitim süresi değil., toplumsal sosyal-kültürel hukuk ve buna göz yuman sistem hukukudur.
yani "kadın sorunu"dur.. cinsiyet sorunudur.

şimdi de kürtaj tartışmaları başladı., bu sefer de., ilericilik-gericilik üzerinden tartışılıyor..
oysa., başbakan açıklamış., kürtaj cinayettir demiş.. din ile ilgisi olmayan bir zeminde konuşuyor..
bakanın(odunlardan bir tanesi) biri., tecavüze uğrayanlara çözüm öneriyor., çocuklara devlet bakar diyor.. bunun da din ile alakası yok.. mülkiyet ve kadın ile alakası var..

çocuk "sahip"liği erk-ek üzerinden işler.. ortada bir erkek "sahip" yoksa devreye devlet "baba" giriyor., erkekler adına baş erk-ek olarak ben "sahip"lenirim diyor..
tecavüz dahi olsa o çocuk ana denilen bir varlık içinden doğuyor ve onun yaşamına giriyor.. tecavüz başka bir şeydir çocuk başka..
bunu ayırmayı bilmeyip., piç diyen bir toplumsal algı-yargı., karakteri., (......) ta kendisidir.. ve kadına "kirlenmiş" olarak bakan toplumsal mantık da.. (....)

sorun kadına bakıştır.. sorun mülkiyetdir.. ne ilericilik ne gericilik burada "mevzu" değildir. ilericisi de gericisi de aynı erk-ek mülkiyetçi karakterdedir..

cengiz han kadar olamıyorlar!!! .. cengiz han'ın karısıkaçırılıyor., o döneme göre köle sayılan bir demirciye veriliyor., o tecavüz ediyor., cuci doğuyor. moğol gibi "geri" bir toplumda., ne piç diyorlar ne kadın kirlenmiş.. cuci en büyük(ilk) evladı olarak toplumsal hukuktan yararlanıyor..

cengiz han mülkiyet anlayışı., modernitenin mülkiyet anlayışından daha ilerici ve mantıklı.. kadın üretim aracı ve sahibi kim ise üretimi de ona ait..
tıpkı fabrika gibi., üreten işçi sahibi burjuvazi.. benim elim değmiş mi., ürünün doğmasında işim olmuş mu demiyor.. mal benim üretimi de benim diyor çıkıyor..

devletde aynı.. özel-mülkiyet var tamam ama cocuğa sahip çıkan yoksa mal benim bakarım diyor.. zaten tüm "mal"ların sahibi devlet değil mi? hazır malzeme kapıkulu gibi çeşitli işlerde istihdam eder.. sabiha gökçen bunlardan biridir..

buralardaki tartışma zemini ne gericilik ne de ilericiliktir.. kadın'dır..

tecavüze uğrayan kadını evlenmeye zorlayan toplumsal ve de sistemsel hukuk değişmedikçe., çocuk ne olacak tartışması abesle iştigaldir.. tecevüzün ağır cinayet hukukuna girmesi için uğraşmak gerekir..
zeten burada da garabetlik vardır..
kadına tecavüz et öldürme af kapsamına girmiyor.. ama tecavüz et öldür. afdan yararlanırsın..
tecavüzde ceza hafif hatta evlenme ile kurtulma şansın var..
baktın böyle ortam yok olmayacak., öldür gitsin illaki af çıkar

hazır böyle "odun" işler., tartışmalar başlamış., kadın konusu öne çıkartılmalıdır..
tecavüze uğrayan kadın kendimi bakar., devlete mi bırakır bu zurnanın son deliği tartışmalarıdır.. mesele tecavüzdür.. mesele kadın özgürlüğü üzerindeki erk-ek mülkiyet anlayışıdır..

sanki., evlilik dışı ilişki ve çocuk yapmayı çözdük.. yani bu hakkın kadın hakkı olduğunu çözdük de iş bunlara kaldı.. zina suç olmaktan çıkartıldı.. bunu tekrar suç haline getireceğiz diyen yok.. bunu da derler vs. denilebilir..
ama ab uyum yasalarına göre zaten kürtaj yasaklanamaz.. zaman noktasında bir değişiklik olur..

merdiven altı kürtajlar deniliyor.. sanki merdiven üstü doğru işliyorda., zamansız ve "uygun olmayan"(toplumsal "ahlak" anlamında)., gebeliklerde yasal kürtaj "ne"? işe yarıyacak..

bir genç kız gebe kaldı.. ne yapacak., resmi kürtaj olmaz.. özele gidecek., bi ton para., bunu bulmak için ne? yapacak.. bir tane erk-ek sponsor arıyacak., yada toplumsal ilişkileri içinde bunu çözme olanakları varsa çözecek.. ortaya çıkarsa zaten yandı.. ya ölecek yada.. !!

sorun-lar daha derin.. akp gericiliği diye bas bas bağıracağınıza., bu noktadan bakın.. kadın özgürleşmesi çok önemlidir..

eğitim-miş!! çok gördük.., kız yatılı okulları ve ebe hemşire okulları içn söylenenleri anımsayın.. bu özgürleşmek ise üzerlerine yapışan etiket ne oluyor..

kürtaj falan anlamam..
ÖNCE ERKEKLER YONTULMALIDIR.. ERKEKLERİN ODUN OLDUĞU GÖRÜLMELİDİR..

sorun erkek mantığı ve erk-ek mülkiyetçi sistemidir.. buraya kadar inmedikçe., kürtaj yasal olsa ne yazar..
başbakan en az 3 çocuk yapın der., yalaka toplum alkışlar.. ama iş kürtlere geldimi., tavşan gibi çoğalıyorlar. ne olacak böyle derler.. alkışlayan aynı bunları diyen aynı..

"mesele"., "sorun" nedir adını tam koyamayan bir toplumsal muhalefet., kumda oynar




 
#2
Türkiye'de komünist hareketin eylemlerinin sonuçları olmadığı için ne düşünceleri ne programları da hareket geçiyor. Komünist hareketin eylem de bulunma "bunalımı" ve "sıkışmışlığı" vardır. Egemenlerin dili, kültürü, ahlakı, etiği ile hareket ediyor. Bunla alınacak yol kapitalistlerin "yıkılan duvarlarını yeniden onarmadan" başka bir şeye yol açmıyor.

Kürtaj konusunda irade için eylem, eylem içinde kolektif bir davranış meydana getirmeleri gerekmektedir. Bu da egemenlerin dili, kültürü, ahlakı, etiği, davranışı ile değildir, bu irade bunlar sorgulanarak eyleme geçirilmesi ile olacaktır.
 
#3
Ben sıkılıyorum bu tür tartışmaların içinde sıkışmaktan. Türkiye solu nu geçtim Suat arkadaş tüm bir ülke içindeki erkeği öldürmeden kapitalizm yeni yollar ve yöntemlerle egemenliğinin sefasını sürmeye devam eder. Başbakmayanın kuyuya attığı taşı iştahla reklam eden medya ve onun üzerinden pirim hasabı yapmaya başlayan hareketler.Kadına gelince yine malzeme oldu erkeğin elinde, anaerkil toplum yıkıldığından bu ya.
 
Üst