Guevera'dan Kört Möllöyötçö Harökötö'ne Mesaj Var

#1
Hâla ve hâla , kört möllöyötçö harekötö demeyi sürdürenler için 10 binlerce km öteden ; che'nin öz be öz kızından haber geldi.
haberde ,
"kürtler milliyetçidir , masaya oturmuştur . kürtler türklerin bir alt koludur.dağ türkü olarak anılırlar" , desem , heyecanlanıp inanmayın çünkü, tırk solu hariç gezegenin 4 bir köşesi görmeye devam ediyor , tırk solu görmüyor.

neyse , ropörtajın içinde video da var. hani kolpa haber değil.


Che’nin kızı: “Babam yaşasaydı Kürtlerle birlikte savaşırdı”
9 Mayıs 2014 /
kaynak : Che’nin kızı: “Babam yaşasaydı Kürtlerle birlikte savaşırdı” | İMC TV

Arjantinli devrimci lider Ernesto Che Guevara’nın kızı Aleida Guevara Rudav Haber Ajansına konuştu.
Aleida, babasının ortadoğu gezisi sırasında Suriye’ye geçtiğini ve Suriye Kürdistanı Bölgesini gezdiğini söyledi. Aleida babasının Kürtlerle ilgili bilinmeyen yönlerini de anlattı.
Ernesto Che Guevara Arjantin’de doğdu. Gençliği dünyayı dolaşarak geçti. Tıp doktoru olmasına rağmen devrimci mücadeleyi tercih etti. Fidel Kastro ile birlikte Küba Devrimine katıldıktan sonra sağlık bakanlığını bırakıp Bolivya dağlarında mücadeleyi sürdürme kararı aldı. Bolivya’da girdiği bir çatışma sonrasında yaşamını yitirdi. Ernesto’nun yaşamı ile ilgili çok şey yazıldı çizildi. Dünyada adı en çok bilinen devrimci liderlerden. Buna rağmen hala bilinmeyenleri var. Bilinmeyenlerden biri de Kürtlerle ilgili olan anıları.
Ernesto Che Guevara’nın kızı Aleida Guevera, babasının Kürtlerle ilgili bilinmeyen yönlerini Rudav Haber Ajansından Serdar Agit Boztemur’a anlattı.
Aleida Guevara: “Babam yaşasaydı Kürtlerle birlikte savaşırdı”
Barıştan söz ettiğimizde öncelikle bir çocuğu düşünebilmeliyiz. Eğer iyileşmesi için bir ilaç bile yeterliyken çocuklar hala ölebiliyor ise, eğer insanlar işsiz ve aç ise, başlarını sokacak bir evleri yoksa, barış gelmez. Barışı kazanmak için insanların mücadele etmesi gerekir. Barış için tüm mücadele yöntemleri meşrudur. Ben inanıyorum ki babam yaşasaydı, ağır bir zulüm yaşayan Kürt halkının yanında olur ve onlarla birlikte mücadele ederdi. Bir arjantinli olarak nasıl Küba’da savaştı ise aynı şekilde Kürt halkı için Kürdistan’da da savaşırdı.
Aleida, babasının ortadoğu gezisi sırasında Kürdistan’a gittiğini de söyledi.
Aleida Guevara: “Babam Kürtlerin insani yönlerini sevdi”
Babam Mısır, Beyrut ve Filistin’i gezdi. Filistin halkı için çok çalıştı. Ortadoğu gezisinde Suriye’nin yanı sıra Suriye Kürdistanı’na da uğradı. Suriye’de Şam ve Halep’e giden babam Kürtlerin misafirperverliğine dönük duygularını notlarında da yazmış. Aynı zamanda Kürdistan’ın harika bir vatan olduğundan da söz ediyor.
 
Son düzenleme:
#2
:D:D:D
bu habere en büyük tepki türkiye milliyetçi sol hareket takipçilerinden geldi.. che'nin kızı yönlendirilmiş diyenlerden, görüntülü haberi izlemeden uydurma diyene kadar bolca itiraz edildi..
ben burada bu biçim üzerinde dolaşmayacağım..

NEDEN? İTİRAZ EDİLİYOR...
öncelikle bu soru, itiraz edenler nezdinde ele alınırklen., itiraz ettikleri nokta doğru tespit edilmelidir..

bilindiği gibi.. direk che'den bir alıntı ile konu açıklanmıyor.. kızı babasın üzerinden yaşasaydı böyle yapardı diyor.. Che’nin kızı: “Babam yaşasaydı Kürtlerle birlikte savaşırdı”
yani babasını nasıl tanımlıyor ise ona göre olası böyle olurdu diyor..

burada yapılacak "iş" şudur..
che böyle bir düşünceye neden sahip olamaz.. che.. kürt halkı için neden? savaşmaz buna yanıt aramak gerekir..
che ulusal kurtuluş hareketlerine soğuk bakardı.. che sınıf örgütlenmesini önemserdi.. che bölünmeye yol açacak bir ulusal kurtuluş savaşını değil.. var olan vatanın bütünlük içinde kurtuluşunu savunurdu.. bu anlamda kürt özgürlük mücadelesinin emperyalizmin bir oyunu olduğunu düşünürdü.. vs. vs.

yani... che yaşasaydı..
che sip-tkp gibi.. che aydınlık(ip) gibi.. che dhkp gibi.. che ödp gibi vs. vs. düşünürdü demiş olunurken.... che zapatistalar gibi., che bask devrimcileri gibi., che ira gibi., vs. vs. düşünmezxdi denmişş de olunuyor.. çünkü bu saydıklarım kürt özgürlük mücadelesine sahip çıkmakta ve saydığım türkiye milliyetçi sol hareketlerinden farklı düşünmektedir..

herkesin bir denizi nasıl varsa.. herkesinde kendine göre tanımladığı bir che algısı var..
kimine göre vatansever/yurtsever.. kimine göre enternasyonal bir özgürlük savaşcısı..

che arjantin vatandaşıdır.. üstelik ne melez ne de yerli kökenlidir.. sömürge doğumlu ispanyol kökenlidir.. yani bir çeşit ispanyol sömürge aristokrasisindeki alt aristokratik kademedendir(aile olarak ispanya köklü olanlar üst sömürge aristokrasisini ispanya köklü olmayan ama ispanyol olanlar da alt sömürge aristokrasisini oluşturur.. bunlara da mestizo denilse de bunlar kendilerini mestizo kabül etmezler)..

anlayacağınız!! gibi.. che bir vatansever/yurtsever "olamadı".. gitti küba "vatan"ı için savaştı.. orada kalamadı.. afrikadan, ortadoğuya dolaşmadığı yer kalmadı en son arjantin "vatan"ında da değil., bolivya "vatan"ında adını tarihe yazdı...
kısaca.. che yaşasaydı kürdistan için savaşırdı.. kızı da babasını nasıl biliyor ise ona göre varsayımda bulundu.. olay budur..
da.... bu birilerine neden!? dert oldu..



 
#3
düşünebiliyor musunuz , adamın biri , Lenin'e format atabiliyor bugünlerde. neymiş ukkth aslında şöyleymişmiş. bunu hem de sözümona devrimci (!)lerin bulunduğu ortamda yapıyor. çoğu kişiden gık çıkmıyor.

deniyor ki : Kürt milliyetçi burjuvazisi bugün ezenulus burjuvazisine karşı mücadele veriyormu ? hayır vermiyor. aksine kürt milliyetçi mücadeleyi kürt ulus mücadelesinin önüne taşıyor. bu açık net biçimdede ezen ulusun burjuvazisiyle işbirliği yaparak uzlaşı yolunu dayatıyor.

hadi yıllarca iti-kurdu , açık-açık yani alenen bildik ,gördük . gördük de , şu çakal-tilki-sincap sınıfını hesaba katamadık.
aşağı tükürsen sakal , yukarı tükürsen bıyık diyor bunlar.
bi b.ku beğendikleri yok.
varsa yoksa tek dertleri kürtler. yok kürtler şunu yapmış , yok bunu demiş.lan beğenmiyorsan o zaman düş yakalarından ve ilgilenme o zaman. dimi yani.kürtlerle ilgili konuştuğun her saniye, sen de o zaman kürtlerin kuyruğuna takılmış olmuyor musun ?

ben forumların yalnızca sanaldan ibaret olduğu fikrine katılmıyorum. bence reelin tıpatıp yansıması.
sokaktakiler nasıl ırkçı-faşoysa yeminle forumlardakiler de aynen öyle.
 
Son düzenleme:
#4
anlayacağınız!! gibi.. che bir vatansever/yurtsever "olamadı".. gitti küba "vatan"ı için savaştı.. orada kalamadı.. afrikadan, ortadoğuya dolaşmadığı yer kalmadı en son arjantin "vatan"ında da değil., bolivya "vatan"ında adını tarihe yazdı...
 
#5
anlayacağınız!! gibi.. che bir vatansever/yurtsever "olamadı".. gitti küba "vatan"ı için savaştı.. orada kalamadı.. afrikadan, ortadoğuya dolaşmadığı yer kalmadı en son arjantin "vatan"ında da değil., bolivya "vatan"ında adını tarihe yazdı...

Peki, 1960'larda Küba-Arjantin ayrımı mı vardı?
Bütün dünyada hareketler siyah, Latin, Asyalı,
Arap olarak ayrılıyordu. Che, kendi ulusundan
feragat edip başka uluslar için gerillacılık yapmadı,
zaten mensubu olduğu Latin Amerika devrimci
hareketine destek olmaya gitmişti.
Dediğin gibi, Küba'da gerillacılık yaptı, diğer
yerleri sadece gezdi .)
Kongo'da da gerilla kursaydı? Kurmadı çünkü
o siyah halklar için savaşmaz. İdeolojik olarak
buna ters.

O bakımdan, devleti kurar kurmaz Birleşmiş Milletler
fonlarından "her komünist gibi" makul pay almak
için lobi yapan elit bir devrimcinin yaşasaydı Kürdistan
özg. hareketi için savaşacağını dikkatli biri kabul
edemez.

Kızının romantizmini, Kürtlere olan sempatisini
anlıyor ve takdir ediyoruz. Ama Kürt özg. mücadelesini
Vietnamvari, Stalinist, erkek, elinde silahtan başka bir
asset'i olmayan köylü hareketi, komünizmi devlet
kurarak doruğa ulaştıran Küba devrimcileri ile
özdeşleştirmek en fazla bizi gülümsetebilir.
Rudaw'a konuşan bir Kürt sempatizanı Latin'in
kastettiği mücadelenin Barzani Kürt mücadelesi olma
ihtimali de düşünülünce, Sn Öcalan'ın önderlik
ettiği Kürtler olmaması beni sevindirirken, Guevaracı
bir komünizm doruğuna ulaşmak için durmadan
mastürbasyon yapan Türk soluna da üzülmek düşüyor.

Daha özcesi değerli dostum, eski tip mücadelelerle
bugün Kürt özg. mücadelesini özdeşleştiren,
yan yana getiren argümanlar gerçekten dizi
tadında. Selamlar sevgiler.
 
#6
merhaba.. şeyhül-insan..
öncelikle yanlışlarını düzelteyim..
Peki, 1960'larda Küba-Arjantin ayrımı mı vardı?
vardı.. çünkü baskın teori çin milli demokratik devrim teorisi idi.. arkasından vietnam emperyalist işgale karşı ulusal devrim idi.. hindi-çin komünist partisi vietnam- laos-kamboçya vs. olarak ayrıştı..
küba devrimcilerinin içine arjantinli bir doktorun karışması da latin amerika bütünlüğü anlamında bir ortak örgüt ve mücadele sonucu değildi.. o durum., che şahsında bir özel durumdu..

Bütün dünyada hareketler siyah, Latin, Asyalı, Arap olarak ayrılıyordu. hayır.. böylesi bir renk ayrımı yoktu.. doğu-batı., kuzey güney ayrımı vardı yani., emperyalist "devletler" ve sömürge devletler .. halen de var.. oysa emperyalizm bir küresel sistem.. batıs da doğusu da güney-kuzeyi de bu bütünün parçaları.. bazıları genel müdürlük bazıları bölge müdürlüğü bazıları acenta vs.
Che, kendi ulusundan feragat edip başka uluslar için gerillacılık yapmadı,
che hangi ulusdan!??? arjantin diye bir ulus var mı? küba diye., bolivya diye brezilya diye... vs.. diye.. varsa yukarıdaki sözlerinin anlamı kalmıyor.. che ispanyol ulusundan!!dı.. yani sömürge ispanyol aristokrasisinden gelme.. sömürgedeki ispanyollardan(mestizo) değil..

latin amerika bölgesi kendi yerlileri olarak bir ortak ulus(daha kapitalist modernite anlamında ulus değil) iken.. 1491 conguest of paradıse olayı ile başlayan makus kaderinden sonra bu işler 1800lerde başladı.. yani ispanyol sömürgeciliğine isyan edenler aslında ispanyanın kıtadaki sömürgeci egemenleriydi.. yani., san martin., bolivar anavatana isyan eden hainlerdi.. her biri kandi dükalıklarını vatana ve içindeki mestizoları da ulusa evirdiler.. hepsi lozan gibi yada kanla çizilmiş birer vatan oldu içindeki ispanyol tohumları da ulus oldu.. asıl yerlileri de bu ulusa dahil maraba oldu..

zaten mensubu olduğu Latin Amerika devrimci hareketine destek olmaya gitmişti.
hayır.. latin amerika devimci hareketi.. yani latin amerika bütünlüğü küba devrimi sonrasında geliştirilmiş bir teoremdir.. che bunda samimi idi ama fidel kübayı koruma adına buna sarıldı.. tıpkı anavatan sscb'yi savunma adına hareket eden komüntern gibi.
Dediğin gibi, Küba'da gerillacılık yaptı, diğer yerleri sadece gezdi .)
Kongo'da da gerilla kursaydı? Kurmadı sanırım bilgi eksikliğin var.. afrikada gerilla kurdu.. kübalı bir dizi "gönüllü" orada eğitmen idi.. çünkü o siyah halklar için savaşmaz. İdeolojik olarakbuna ters.
burasını anlamadım.. açıklarmısın..


Daha özcesi değerli dostum, eski tip mücadelelerle
bugün Kürt özg. mücadelesini özdeşleştiren,
yan yana getiren argümanlar gerçekten dizi
tadında. Selamlar sevgiler.
aleyküm selam.. :D da... kürt özgürlük mücadelesi aynen bu itiraz ettiğin ideolojiler temellerinde başladı ve ilerledi.. elbette 1990 ile birlikte başlayan paradıgmasal değişim sürecinin geldiği bu aşamada bu özdeşleştirmeler hala yapılırsa komik kaçmaz absürt olur..
öcalan mahir çzigisi derken bahsettiği yan bellidir.. devleti hedefleyen ve bu hedefe doğru halkı örgütleyen isyan direniş çizgisidir..
bu muhabbet ettiğimiz konu içinde böyle bir özdeşleştirme de yok.. sadece ironi var.. che yaşasaydı kürtleri anlardı demek isteniliyor..

 
#7
Bütün dünyada hareketler siyah, Latin, Asyalı, Arap olarak ayrılıyordu. hayır.. böylesi bir renk ayrımı yoktu.. doğu-batı., kuzey güney ayrımı vardı yani., emperyalist "devletler" ve sömürge devletler

Değerli dostum ben kurtuluş hareketleri
öyle ayrılıyor demişim, sen ise ezen ezilen
olarak almışsın.
Siyah olarak ayrılıyordu, çünkü ABD'de
sivil haklar hareketi ve ideolojik argümanları
siyahlar tarafından promote edildi.
Latin olarak ayrılıyordu, Fidel Castro ve
kurmayları Latin Amerika devrimlerinin
tamamen Küba gibi olabileceğini düşündü.
Brezilya, Paraguay, Venezüella gibi ülkelerde
darbeci Amerikancı rejimlere karşı yerel
halk mücadele veriyordu ve Katolik içeriğe
sahipti.
Asyalı olarak ayrılıyordu, bu da Güneydoğu
Pasifik'te İslamî hareketler ve Vietnam'da
Asya-tipi komünist devletler olarak başgösterdi.
Arap olarak ayrılıyordu, Baasçılık şöyle dursun,
İhvan'ın geliştirdiği Şeriatçılık bile Arap
coğrafyasına, Arapça dilinde hitap ediyordu.
İhvan niye İran, Afganistan, Türkiye gibi
ülkelerde gelişmedi sanıyorsun?

che hangi ulusdan!??? arjantin diye bir ulus var mı?

Che, aldığı eğitim, kültür ve dünya görüşüyle
Hispanik'tir. Batılılar, buna Latino da diyor.
Sömürge aristokrasisi yerelleşmiş bir entitedir.
Che, bir Amerikalıdır, dünya vatandaşı olarak
hareket etmemiştir. Bölgesel devrimcidir.

sanırım bilgi eksikliğin var.. afrikada gerilla kurdu.. kübalı bir dizi "gönüllü" orada eğitmen idi.

Bilgi eksikliğimiz ortak sanırım, tam olarak
ne yaptı sen söyler misin? Ufak bir tugay
kurmaktan bahsetmiyorsun herhalde?
Ben ideolojik yaklaşımından bahsediyorum.
Ona bakılırsa Mustafa Kemal de Bingazi'de
gerilla kurmuştu.

kürt özgürlük mücadelesi aynen bu itiraz ettiğin ideolojiler temellerinde başladı ve ilerledi.

Hesaplaşılan bir geçmiştir, sahiplenilen değil.
Öğreten değil, çürüten birşey olduğu biliniyor.

bu muhabbet ettiğimiz konu içinde böyle bir özdeşleştirme de yok.. sadece ironi var.. che yaşasaydı kürtleri anlardı demek isteniliyor

Sen konuya vakıfsın, ama Rudaw'a konuşan
bir Amerikalı bu kadar dikkat etmez. Deyip
geçecektir, o 1990 ile başlayan paradigmasal
değişimi ne bilir?
Che yaşasaydı hangi Kürtler'i anlardı belli gibi,
herhalde Öcalan hareketini değil Barzani'yi
anlar ve saygı duyardı. Bu iki akımı iyi ayırmak
lazım bu tartışmada, madem Kürtle sözkonusu.
Yoldaşı Fidel'in Mustafa Kemal'i göklere çıkarması
gibi.
 
Son düzenleme:
#8
sanırım demek istediklerini anca.. :D anladım..
Che yaşasaydı hangi Kürtler'i anlardı belli gibi,
herhalde Öcalan hareketini değil Barzani'yi
anlar ve saygı duyardı. Bu iki akımı iyi ayırmak
lazım bu tartışmada, madem Kürtle sözkonusu.
Yoldaşı Fidel'in Mustafa Kemal'i göklere çıkarması
gibi
.

mdd-dhd yani ulusal kurtuluş mücadeleleri., "anti-emperyalist mücadele" teorileri anlamında diyorsun.. doğrudur.. ama... dikkat et.. che yaşasaydı deniliyor.. yani değişime kapalı che değil..

che küba ulus devlet projesi ile kalmadı., latin amerika birleşik devrimi paradıgmasına sarıldı.. fidel orada kaldı.. yaşasaydı.. orada kalırmıydı.. nereye doğru evrilirdi bilemeyiz.. ama zapatista hareketine bakarsak.. değişebilirdi de diyebiliriz..
ben.. 90'lı yıllarda şunu demiştim.. bu hareket apozista hareketidir.. çok benzerlikler kurmuştum.. sanırım haklı çıktım..

 
Üst