Gökhan er - şiirler ; " şehid ecdadım "

#1
ŞEHİD ECDADIM



Selam olsun sana şehid ecdadım!..

Huzurum, onurum, şerefim, şanım...

Kutsal hediyendir cennet vatanım.

Özgürlüğümüzdür, akan kanların...



Meram naciz kalır mücadelene!

Kelam aciz kalır yüceltilmene!

Alem hayran kalır şehadetine!

Milliyetimizdir, akan kanların...



Selameti sensin al bayrağımın.

Berketi sensin kan toprağımın.

Sefaleti olmaz ki vatanımın.

Ziyafetinizdir, akan kanların...



Dinim o zaman tam varsa vatanım.

Dilim fikrim yarım yoksa vatanım.

Hürsem sayendedir şehid ecdadım.

Hürriyetimizdir, akan kanların...



İdealimdir o yüce makamın!

Hür yaşamalıdır çünkü yarınım!

Yolundan gitmektir sana şükranım!

Diyanetimizdir, akan kanların...



Esaret altında ölde yaşama!!!

Mürekkep kan olur bu ihtişama!..

Şanlı tarihimiz kabus düşmana!!!

Uygarlığımızdır, akan kanların...



Şiir:Gökhan ER
( Ağustos - 2002 )
 
#2
sayın GÖKHANER

öncelikle Enternasyonalforum'a hoşgeldiniz.Şiirler,duyguların dışa vuran yansımalarıdır ve en etkili duygu açıklama aracı olarak görürüm.Şiirlerinizde dinsel objeler,''kan'' ritüelleriyle birleşince biraz farklı bir duyguya mahal vermiş ki,dinlerin genel perspektifi hoşgörüyle de bağlantıları vardır.Bu yüzden dinsel bir şiir içinde şiddet vari betimlemeler bir karşıtlığıda beraberinde taşıyor.Belki ben yanılıyorumdur.Diğer yazdığınız şiirler bir yana bu sayfada yazdığınız şiir,kan-din (şehadet)-vatan,objeleri ile harmanlanmış bir duyguya atıfta bulunurken,aslında bir duruşu bir düşünceyide kendi içinde saklamaktadır ki şöyle;

Selam olsun sana şehid ecdadım!..

Huzurum, onurum, şerefim, şanım...

Kutsal hediyendir cennet vatanım.

Özgürlüğümüzdür, akan kanların...


Kutsal hediye olarak görülen ''vatan'' objesi,dinsel anlamda bir farklılığıda beraberinde getirmektedir ki,Osmanlının ya da Türklerin yerleştiği her yer vatan olarak görülürse,bu çatışmayıda beraberinde getirir ve farklılıkları anlamamızın önünü kapar.Ki vatan eger kan ile alınmış bir yer olarak görülüyorsa,Tunus'ta da kan dökülmüştür Sırbistan da da...Bir not olarakta şunu belirteyim ki,Anadoluda (bilhassa batı ve iç anadoluda) Türkler ile Bizans arasındaki kan dökmelerden misliyle fazlası Türklerin kendi aralarındaki savaşlarda vuku bulmuştur.

Alem hayran kalır şehadetine!

Milliyetimizdir, akan kanların...


Hayranlık,salt akan kanlara olması,bir ironiyide taşımakta...ne kadar kan o kadar hayranlık!!!

Hürsem sayendedir şehid ecdadım.

Asabiyet,çerçevesi içinde yapılan bir miiliyetçilik çerçevesini içinde barındıran şoven bir betimleme olarak algılıyorum...Burda da bir ironi karşımıza çıkmakta gibi;Nato'ya asker yollayıp Korede akan kanlar,Kıbrısı işgalde akan kanların bugün kü durumla ''hür'' lük bağlantısı biraz garip...ya orda ölenler şehit değildir (size göre) ya da şehit olan ecdadın ''hür'' olmaya katkısı yok...!

Sayın GÖKHANER şiirlik yeteneğinize saygı duyarım ama bu forumda yazılan şiirlerin farklılıklara göndermede bulunmasına,çatışmaya mahal verecek yapıda olmamasına dikkat etmenizi isterim ki yukarıda şiirinize eleştiri getirmem sadece bir eleştiri içeriğindeki duygulara bir göndermedir ki,bundan daha büyük çapta eleştirilerde vuku bulabilir.Sizden bir diğer istirhamım şiirlerinizi tek bir başlık altında toplarsanız daha iyi olacaktır,yine de siz bilirsiniz bu yöndeki kararı...


saygı ve dostlukla...
 
#3
bir katılıcı olatrak yazan katılımcının şahsında (şimdilik) bir tanımlama yapmayı erken bulsam da şiirin bütünü şöven ve ırkçı bir tema zeminindedir..
vatan vs. gibi noktalarda beklemeyi yeğleyebilirim.. ama..;

Milliyetimizdir, akan kanların...

Selameti sensin al bayrağımın.

Berketi sensin kan toprağımın.

Sefaleti olmaz ki vatanımın.

Ziyafetinizdir, akan kanların...

burada hangi esir vatan ve hangi hangi esir kan vede hangi milliyet belirtiliyor ise bu açık anlamı ile bir milliyetin kutsallığına ve egemenliğine hasreti dile getirmektedir...

Dilim fikrim yarım yoksa vatanım.

Hürsem sayendedir şehid ecdadım.

Hürriyetimizdir, akan kanların...

dilin yasaklığından bahsedildiğine göre ben bunu kürdistan ve kürtlerin varlıkları mücadelesi olarak algılarsam yanlış mı algılamış olurum...
çünkü yasak olan bu idi..:D

bu konuya netlik getirecek ek bir şiir gerekiyor sanırım...:D
 
#4
Sorun siirin Kurtler icin mi yada Turker icin mi yazildigi konusu degildir bence. Sorun, siirin her yerinden kan ve olum damliyor olmasidir. Siirin (buna siir demeye gonlum el vermese de) olumu ve kan dokmeyi kutsallastimasi, onlara tinsel bir anlam yuklemesidir. Bu baglamiyla siir, shovenizmin tipik bir ornegini sergiliyor.

Ama, eger diyorsaniz ki, burada Turk shovenizmi yasak ama her turlu KURD shovenizmi serbesttir o zaman baska...

Ali K.
 
#5
Sorun siirin Kurtler icin mi yada Turker icin mi yazildigi konusu degildir bence. Sorun, siirin her yerinden kan ve olum damliyor olmasidir. Siirin (buna siir demeye gonlum el vermese de) olumu ve kan dokmeyi kutsallastimasi, onlara tinsel bir anlam yuklemesidir. Bu baglamiyla siir, shovenizmin tipik bir ornegini sergiliyor.

Ama, eger diyorsaniz ki, burada Turk shovenizmi yasak ama her turlu KURD shovenizmi serbesttir o zaman baska...

Ali K.
sayın ali k. ne yapmak istiyorsunuz..
yazıdaki ironi yi görmüyormusunuz..

Ama, eger diyorsaniz ki, burada Turk shovenizmi yasak ama her turlu KURD shovenizmi serbesttir o zaman baska...
bu nasıl bir yaklaşımdır.. amacın ne..
kendi şöven bilinç altını bu tarz provakatif yazılarla mı tatmin ediyorsun..

yazılanda ne denilmek isteniyor diye bakmadan saldırıya geçmen o şiir den daha beter bir şöven anlayışını gösteriyor..

provakatif davranmana gerek yok.. ben dile getireyim...

bu forumda..
türk şövenizmine ve sosyal-şövenizme ciddi bir tepkisel refleks vardır. bu seni rahatsız ediyor ise.. yapacak bir şey yok..
ya alışacak ve burada kendine geleceksin.. yada böyle çıkışlar yaparak kendini teşhir edceksin..
kürd şövenizmi dediğin şey ise ezilen halkın dilidir. bu bazen ifrada varabilir.. kürt-türk-laz-vs. farketmez hepimizin görevi anlayışla karşılayıp, açıklamak olmalıdır..

bu sana ters gelebilir.. biz bu ters gelme olayına sosyal-şövenizm diyoruz...


komik olan ne biliyormusun.....??? (anlamaya çalışmayacağını bilrek görev icabı yazıyorum)

şiiri yazanın şöven bir mantığa sahip olduğunun net olmasına karşın.. yine de diğer şiirleri dikkate alınarak.. tepki yerine açıklama ile yaklaşım tercih edildi..
ben ise.. bir ironi ile şiirdeki çarpıklıya değindim..
sen ne yapıyorsun..??
buradan bir saldırı malzemesi çıkartmaya çalışıyorsun..
oysa..
en fazla..; suat arkadaş gereksiz espri yapmış diyebilirdin.. bende bu eleştiriyi normal bulur bu anlamda doğruluk payı da var diyebilirdim..

ali arkadaş kendini bir irdelesen.. sanırım buna gereksinimin var....:)


suat
 
#6
Gökhan arkadaş öncelikle emeğinize teşekkür ederim. Düşünsel arkadaşın da dediği gibi "Şiirler, duyguların dışa vuran yansımalarıdır". Şiirden pek anlamam ama gördüğüm kadarı ile aşırı derecede bir milliyetçilik zemini üzerine kurgulanarak yazılmış bir şiirdir. Umarım bunun altında bir provake edici bir durum yoktur. Şiirin iyisi kötüsü olabilir. Ama emeğin iyisi kötüsü olmaz. Bence şiiriniz üzerine biraz daha düşünmeli ve düzeltmeler yapmalısınız. Ha bir de şiirin rengini değiştir. Yeşil nedir ya :) Okunmuyor bile.
 
Üst